Doncs
sí, al Regne Unit, aquestes dones ja tenen els dies comptats. A
partir de l’u de gener de 2018, les despenjaran.
Qui
no està tip i cuit de veure dones amb la meitat d’un tanga entre
les cames i mig parrac a cada pit, penjades en panells publicitaris?
I, per què no es veuen tants homes amb les pelusses a l’aire i dos
minúsculs tapalls arrodonits?
Que
no és pas que em vingui de gust veure matolls i protuberàncies
masculines arreu... ni pensar-hi! Només era per remarcar, una vegada
més, les terribles diferències! Per cert, l’altre dia, veient una
sèrie sobre el rei Sol... ell mai no apareixia nu en pantalla i, en
canvi, Athénaïs de Montespan, l’amant, sortia més nua (total),
que vestida! Per què? Ell sempre trobava un moble o una cadira que
li tapava les vergonyes, però ella deuria ser miop i no els
ensopegava.
Bé,
la qüestió és que aquesta mena d’anuncis han fet més mal que
bé. No sols per masclistes —que és un greuge gravíssim proper al
delicte—, sinó perquè, si per mala sort, tot mirant-ne un amb una
bellesa femenina o masculina, a algú se li presenta un esternut i no
pot evitar que els ulls se li obrin tot mirant la seva parella, quina
impressió d’infart! No hi ha cap semblança! I llavors ve la
decepció i una terrible temptació de baixar del cotxe i emparrar-se
al cartell.
Segons
l’Autoritat d’Estàndards de la Publicitat (ASA, en les seves
sigles angleses), aquests tipus de cartells o els anuncis
publicitaris que mostren dones netejant les tapes de vàter pixades i
homes sintonitzant els canals de la televisió per trobar les cadenes
que emeten pilotes o cotxes o motos o... tot el dia, repercuteixen
negativament sobre les persones, l’economia i la societat.
Això,
però, no vol significar que anuncis amb dones fregant els plats i
homes desembossant l’aigüera s’acabin ad
infinitum...
Per
a Guy Parker, el director d’ASA, la publicitat és un factor que
contribueix a mostrar la desigualtat de gènere però, alhora, pot
jugar un paper molt important combatent els prejudicis.
I
els homes poden continuar desembossant i les dones fregant... però
el Regne Unit, el 2018, prohibirà publicitat que pugui mig insinuar
prejudicis de gènere.
I al
meu país, espero que, d’aquí a poquíssim, hi hagi una comissió
treballant per eradicar aquestes diferències de gènere, no sols a
la publicitat, sinó també en tots aquells àmbits que fa tants
d’anys que clamen al cel i, el seu director, Déu Totpoderós,
encara no ha trobat un moment per solucionar. Vés a saber si la
paraula paritat encara no ha entrat en el diccionari celestial...
I és
que qualsevol idea, suggeriment, projecte, proposició, intenció,
objectiu... que a l’índex encara es recordi de la costella d’Adam,
ha de ser foragitat i polvoritzat abans de causar danys irreparables
a persones, economies i societats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada