Malauradament, les lleis
no tenen validesa per a tothom ni arreu. Els supermercats Alcampo de Castelló
en són una bona mostra. Un seu anunci per a una oferta laboral per vendre
perfums s’expressa en aquests termes:
Promotoras Campaña
Navidad Alcampo Castellón. Imprescindible vivir cerca y tener más de 26 años y
menos de 42; experiencia en campañas de promoción y venta. Altura a partir de
1,63 y talla entre 36 y 40.
Totalment
discriminatori! Si haguessin suggerit tenir nassos tipus Pinotxo o haguessin
demanat currículum de bona pituïtària, encara ho entendria. Però alçada i talla
tipus Barby va en contra de l’Estatut dels Treballadors i de la Llei
d’Igualtat.
A algú li faria gràcia que per vendre paelleres grans per a grups
demanessin homes de la talla 52? Segur que no! A més, no en vendrien ni una.
Tothom assimilaria menjar paella amb estar gras i no la comprarien. Calla!
Estic pensant que la millor manera de rebaixar el consum de begudes dolces,
sense apujar impostos, seria posar venedores i venedors obesos, segur que al
menys, la meitat de població s’ho repensaria... Però, òbviament també seria
discriminatori.
L’encarregada o encarregat de publicitat a l’Alcampo de Castelló no
fila prim perquè parteix d’un pressupòsit fals: creu que els homes que han de
comprar aquests perfums tenen una doble visió: la venedora i la parella
estimada que se’ls barregen al subconscient. Perquè aquesta talla i alçada requerides
no són sinó per agradar aquests homes, (i això és filar gruixut).
Alcampo
deu fer el següent raonament: quan la tipus Barby, per ser-ho, aconsegueix
endossar-los un perfum —que potser a la seva estimada no li semblarà autèntic
perquè les essències bàsiques no han estat barrejades amb tot l’amor que
caldria—, ells s’imaginen olorant la Barby i no la muller que els espera a casa.
En
canvi, jo estic totalment convençuda que
els homes tenen una alçada intel·lectual prou elevada com per no caure en
aquests paranys. Tanmateix, l’anunci no demanava homes per vendre els perfums
de les dones. I potser alguna emprenedora podria arriscar-se a fer la prova i
posar perfumeries, per vendre perfums d’home i de dona, posant com a venedors,
clons tipus George Clooney.
Amb
aquesta visió tan borrosa dels supermercats Alcampo, m’estranya que no hi hagi
una clàusula secreta als contractes (però posats a fer, vés a saber!). Per sota
mà, i sense gaires escrúpols, es demanaria
a les perfumistes si volen guanyar més diners. I com que aquesta és una
debilitat molt humana, ( i especialment de qualsevol mare que tingui fills),
se’ls diria que si, quan els homes volguessin olorar els perfums, elles els
deixessin arrambar al seu cos Barby, cobrarien un plus. Tanmateix es fa difícil
de creure perquè si els supermercats Alcampo haguessin comés aquesta ignomínia,
en deu dies, fins a córrer la veu, crec que se’ls hauria fet cua a la
perfumeria i haurien acabat totes les seves existències. Perquè, malauradament,
d’exigir talla i alçada, a aquesta
indignitat, la distància no és molt llarga.
I és que
l’atracció sexual no sols serveix per a enamorar-se, es veu que a més de
plaers, també facilita vendes, disbarats i barbaritats
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada