Vivim en un món tan
saberut que és difícil encaixar-hi si es tenen poques llums. A mi, em manca
saber per poder veure les sèries de metges i metgesses presenten estereotips
d’aquests tan saberuts: la metgessa —per descomptat guapíssima, llestíssima,
joveníssima...—, acabada de sortir de la facultat, sap molt més que el metge
experimentat. No dic pas que no pugui donar-se el cas, però amb una sèrie que
plantegés aquesta situació n’hi hauria prou, potser?
I aquesta metgessa que
ho fa tot tan bé, no respon a una propaganda feminista, només té el clar
objectiu de desorientar les metgesses ( i potser també els metges), joves.
Perquè veient aquestes sèries, arriben a pensar que això és el normal. I com
que a la vida real, aquesta possibilitat és més aviat anormal, acaba generant
frustració.
Amb tot, jo anava a
parlar sobre la infidelitat. Una altra estranya anormalitat: perquè algunes
pel·lícules ens la presenten com un mèrit de la persona infidel que passa a ser
la víctima. Quan en realitat, l’autèntica víctima és la persona ofesa.
Tanmateix, les persones infidels es converteix en víctimes inspiradores de
compassió perquè sofreixen molt d’enganyar la seva parella, perquè també se l’estimen
molt ( i m’ho crec, però d’una manera diferent al respecte que pugui sentir qui
ha fet jurament de fidelitat i resta monogàmic/a a la seva parella). Que dius:
si algú se sent tan desgraciat, per què no prova de no sentir-se’n tant sense
enganyar i primer explicar el seu nou enamorament a la seva parella? I quan hagin
deixat de ser parella, llavors ja es poden llançar als arravataments passionals
propis de la nova situació. Però aquest cas no l’he vist a les pel·lícules.
Perquè la por a confessar la veritat és forta i la passió no entén
d’endarreriments per clarificar situacions.
Amb tot, en segons quines parelles, admetre un canvi d’amor, pot
arribar a ser un deslliurament per a la persona deslliurada; perquè potser a la
llarga, perdre de vista una persona amb una responsabilitat moral una mica
justeta, li pot resultar una loteria.
Segons Pere Estupinyà,
bioquímic i escriptor, ser infidel no és res dolent. Però jo he pensat, així
ràpidament, que si vengués cotxes i algú incomplís el pagament de les lletres,
segurament, no li semblaria un incompliment gaire bondadós. I això que només li
afectaria a la intranscendent butxaca; perquè quan els incompliments afecten l’ànima
són devastadors.
Per a Estupinya, si els
animals tenen, pràcticament tots, una clara inclinació a posar les banyes, els
humans presenten una promiscuïtat innata i inherent. I depenent del nivell de
promiscuïtat, hi ha diversos tipus d’infidelitat. D’aquí la proliferació de les
parelles swingers, aquelles que tenen relacions obertes amb el consentiment mutu.
I és que la infidelitat,
tot i que sembla que homes i dones som més animals que racionals, fa mal. I més
especialment, a les ànimes capaces de tenir com a mèrit diferenciador, el saber
gaudir del bé i del mal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada