dimarts, 17 de juliol del 2012

En femení

En femení, és un programa de ràdio que va sorgir el curs passat arran d'una novel·la que estic en tràmits de publicar i que ens narra la història d'un personatge femení de l'Edat Mitjana. Es tracta de Maria Álvarez de Haro, baronessa de Castre i Pomar, vescomtessa de Cardona i Senyora de Solsona (que segurament serà el títol de l'obra). Per poder recrear aquest personatge, vaig començar per llegir totes les biografies femenines de l'Edat Mitjana que vaig poder trobar. Quan la novel·la va estar acabada (ja us en penjaré alguns paràgrafs per veure si us interessa o agrada), em vaig adonar que tenia trenta-cinc biografies. I com que jo m'ho havia passat molt bé amb elles, vaig pensar que podia compartir-les amb el meu entor. Així va sorgir el programa: els resums de les biografies es van convertir en diàlegs on la protagonista ens parla en primera persona i ens explica la seva vida en un intercanvi de rèpliques i contraràpliques amb els seus marits, o bé germans, o pares... I així també fem una repàs bàsic de la història de Catalunya a través dels ulls d'unes senyores que també en van formar part i, en algunes ocasions, van ser veritablement molt importants.
 Si el voleu seguir per ràdio us heu de posar al programa En femení a solsonafm


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada